TBMM Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Üyesi olan, CHP Samsun Milletvekili Neslihan Hancıoğlu, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın cevaplaması istemiyle Meclis Başkanlığı'na bir önerge sunan Hancıoğlu, teknik aksaklıkların ve hatalı personel planlamasının, kamu hastanelerindeki hizmet sunumunda büyük sorunlar yarattığına işaret etti.

Önergesinde, Merkezi Hekim Randevu Sistemi'nden (MHRS) kaynaklı sorunlara dikkat çeken Hancıoğlu "çok sayıda yurttaşımız, randevu alma ve muayene işlemlerinde büyük aksaklıklar yaşandığı ve hastanelerde aşırı yığılmalar oluştuğu yönünde şikayette bulunmaktadır" dedi. Bu teknik sorunun yanına bir de izin döneminin başlamasıyla birlikte hastanelerde hizmet sunan sağlık personeli sayısında yaşanan eksilmenin eklendiğini kaydeden Hancıoğlu üst üste gelen bu iki olumsuzluğun kamu hastanelerinde hizmet sunumu kilitlenme aşamasına getirdiğini ifade etti.

CHP'li Hancıoğlu, bu tespitlerinin ardından Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'dan şu sorulara yanıt vermesini istedi:

"- Başta seçim bölgem Samsun olmak üzere, ülke genelindeki kamu hastanelerinde özellikle son bir haftalık dönemde yaşanan randevu ve muayene sistemi sorununun kaynağı nedir?

- Bu dönemde, Merkezi Hekim Randevu Sistemi'nde zaman zaman yaşanan kesintiler, sistem çökmeleri, çağrı merkezine ulaşılamaması gibi teknik aksaklıkların sebepleri nelerdir?

- Bu teknik sorunları gidermek üzere yapılan/planlanan bir çalışma var mıdır?

- Bakanlığınız, hastanelerimizin hasta yoğunluğu/sağlık personeli planlamasını ne şekilde yapmaktadır? Yaşanan hasta yığılması ve hizmet sunumunda yaşanan ciddi aksamalarla, verimliliği tartışmalı hale gelen bu planlamayı gözden geçirmeyi düşünüyor musunuz?

- Az sayıda personeli, çok ağır koşullar altında ve uzun süreler çalıştırarak, kamunun sağlık giderlerini azaltma stratejisinden vaz geçilecek mi?"

Kaynak:Akasyam

Editör: TE Bilisim