Alo 184 Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezine (SABİM) kurulduğu 2004 yılından bu yana yapılan başvuru sayısı 25 milyona ulaştı. Başvuruların yarısı bilgi alma amaçlı, yüzde 22'si hastane randevusu, yüzde 21'i şikayet, yüzde 4'ü talep, yüzde 2'si acil yardım ve yüzde 1'i teşekkür amaçlı yapıldı.

SABİM'e kurulduğu 2004 yılından bu yana yapılan başvuru sayısı 25 milyona ulaştı. 2018 yılında 17 bini acil yardım talebi olmak üzere toplam 5,5 milyon başvuru alan SABİM, 2019'un ilk dört ayında ise 1,2 milyon çağrı yanıtladı. 2018 yılı faaliyet raporuna göre başvuruların yüzde 82'si başvurulan ay içerisinde çözüme kavuşturulurken, yüzde 18'i ilgili merkez ve taşra teşkilatına sevk edildi. Başvuruların yarısı bilgi alma amaçlı, yüzde 22'si hastane randevusu, yüzde 21'i şikayet, yüzde 4'ü talep, yüzde 2'si acil yardım ve yüzde 1'i teşekkür amaçlı yapıldı.

 

Editör: TE Bilisim